Tuesday, June 21, 2011

Luahan Hati Pelajar

Anda benci dengan Matematik Tambahan?

—————————–

Masih ingat dengan saya cikgu ?

Saya Hariz Hilmi pelajar SPM 2009, pernah belajar add math dengan cik gu .

Ketika saya memberitahu cikgu , gred tertinggi yang pernah saya capai dalam add math, hanyalah 4B,cikgu bagi saya kisah dan kata-kata semangat dan saya pegang semangat itu!

Langkah penyelesaian yang cikgu tunjukkan sangat mudah difahami kerana ia diterangkan secara terperinci dan yang paling berbeza dengan mana-mana buku rujukan di pasaran. Langkah cikgu lebih teratur tanpa ada langkah yang dipotong.

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada cikgu kerana banyak membantu saya menguasai subjek add math ini.

Tips dari pelajar yang hanya lulus trial tetapi A+ peksa sebenar...
Hariz Hilmi Khairulannuar May 8 at 9:07am
Bismillahirrahmanirrahim...

1. +math x cukup dgn 1 buku latihan dan 1 buku rujukan...kena pelbagaikan..baru pemahaman tu perfect...

2. +math memerlukan kita menjadi part of the question..we are the question itself...knp kita menjadi sebegini begitu???...baru pemikiran kita akan terbuka..

3.Careless is Fatal

4.Sometimes, dont judge the question by it looks...

contohnya: SPM 2010,K1...x igt soalan yg ke brapa..

sekali pandang mcm differentiation..tp tgk betul2.,just a simple math..~nasib baik sy nmpk last minute..huhuhu~

5.Less asking from people more asking to yourself...semangat akan berusaha meningkat gradually...

6. Get used to with soalan2 berbentuk format SPM..

7. Everyone have the 'specialties'..the specialties to believe that he can achieve if he/she hardworking..sesiapa yg tidak mempercayai dia mampu buat..set this in your mind...you are digging your own grave...seriously!![dipetik dr Steven R Covey]

8.Doa dan tawakkal x dinafikan

9.Relax and chill out..

Allahu'alam~

Alhamdulillah Saya mendapat A+ dalam add maths. Terima kasih, Cikgu ”


No comments:

Post a Comment