Saturday, November 10, 2012

ILMU PERANG MAT KILAU



Mat Kilau pernah berguru kepada seorang wali Allah iaitu Tukku Paloh seorang ulama terbilang di Terengganu. Sebagai seorang pahlawan Melayu dan pejuang , Mat Kilau banyak mengamalkan amalan-amalan seperti mantera, jampi serapah, doa, isim dan silat untuk mempertahankan diri sendiri dan untuk menewaskan musuh. Mat Kilau merupakan seorang pahlawan Melayu yang berjuang, pantang menyerah kalah walau nyawa menjadi galang ganti.

Oleh kerana dianggap sebagai penderhaka oleh penjajah British, Mat Kilau terpaksa bersembunyi dan berpindah randah sehingga akhirnya menetap di Gambang Kuantan dengan memakai nama samaran iaitu Mat Siam. Akhirnya pada 26 Disember 1969, Mat Siam menggemparkan seluruh Malaysia dengan mendakwa bahawa beliaulah sebenarnya Mat Kilau. Tepat jam 10.30 pagi hari Khamis, 6hb Ogos 1970 Mat Siam diisytiharkan sebagai Mat Kilau oleh Menteri Besar Pahang. Empat hari selepas pengiktirafan itu, beliau kembali ke rahmatullah ketika berusia 122 tahun.

Berikut adalah antara amalan-amalan yang pernah beliau miliki:

Amalan 1:Untuk Kebal (Aman dari Senjata Musuh):
Bismillah Lam Zat Kam sifat Lam Ghat rohku jaga-jaga Ya Hu Ujud Allah Ya Hu Rahimallah Ya Hu sifat Allah Ya Hu Ya Allah hai Jibril Israfil Izrail Mikail hadangkan aku selitkan nyawa di dalam kandang La ilaha illa Allah binasa Allah binasa aku tiada binasa Allah tiada binasa Aku menyelamatkan aku Allah Muhammad bersertaku dengan berkat La ilaha ilLa Allah Ahlikum Nabaz si berkat besi sampai semua yang bernyawa tidak dapat menentang mataku aku berdiri di dalam kandang La ilaha ilLa Allah dengan berkat guru-guruku La ilaha illa Allah


Amalan 2:Ilmu Limunan (Menghilangkan Diri dari Penglihatan Musuh):
Wa Atbaaka Palaka Kun suaraku Kairun rahsiaku hai alam akulah yang bernama Nakad yang tiada berlawan Satakun AH AH AH Summun Bukmum Bania Bikum (3 kali) Ah lenyap aku di dalam zat Allah Ah hilang aku di dalam zat Allah Ah senang aku di dalam zat Allah Ah ghaib aku di dalam badan Zat Allah yang tiada bersifat AH AH AH HU


Amalan 3:Untuk Kuat dan Gagah :
Hai Besi Putih Besi Khursani Besi Pelilit di pinggangku Kuat aku seperti Saidina Ali Gagah aku seperti Saidina Hamzah Alhamdu, Alhamdu, Alhamdu Jangan engkau makan hati yang putih Engkau makan darah dan daging Jikalau engkau makan hati yang putih Derhaka engkau kepada Allah,Hai Kaddam Kuddim Keluarlah engkau daripada tempat yang jahat Ketujuh petala langit dan ketujuh petala bumi Keluarlah engkau daripada tempatnya Berkat doa La ilaha Illa Allah Muhammad rasulullah(Catatan : ibu jari pegang buah pinggang, urut ke depan tiga kali)

--Manafaat Inti Besi Khursani:
Meningkatkan kepercayaan diri sehingga keupayaan positif yang terpendam dapat dinyatakan dalam kehidupan sehari-hari untuk meningkatkan mutu kehidupan yang lebih baik.Mendapatkan ketenteraman jiwa, mampu mengendalikan tenaga negatif dalam diri, mampu mengoptimakan tenaga positif dalam diri, serta mendorong perilaku positif dalam kehidupan sehari-hari baik dalam pekerjaan, rumah-tangga, maupun dimasyarakat.
Meningkatkan mutu sistem metabolisme tubuh.
Meningkatkan mutu sistem ketahanan tubuh.
Meningkatkan mutu sistem regenerasi organ tubuh.
Meningkatkan mutu susunan syaraf pusat.
Meningkatkan kesegaran tubuh sehingga tubuh tidak mudah merasa letih.
Menghindarkan diri dari serangan jantung dan stroke.
Memperlambat proses penuaan kulit.
Mempertahankan kesegaran tubuh, muka, perut, dan buah dada.
Meningkatkan pertumbuhan dan kecerdasan.
Meningkatkan libido sex.
Kemampuan memagar metafisik (pagaran tenaga meta) untuk diri pribadi dan orang lain sehingga terhindar dari tindak kejahatan seperti rompakan,penculikan ataupun pembunuhan.
Kemampuan membuat pagaran metafisik (pagaran energi meta) untuk diri pribadi dan orang lain sehingga terhindar dari serangan tenaga negatif (ilmu hitam) yang dikirimkan seseorang seperti teluh, tenung, sihir, guna-guna.
Kemampuan membuat pagaran metafisik (pagaran energi meta) untuk diri pribadi dan orang lain sehingga terhindar dari serangan hipnotis, magnetis, gendam, dan telepati negatif yang dikirimkan orang lain kepada kita.
Kemampuan membuat pagaran metafisik (pagaran energi meta) pada rumah, pejabat, kebun, kenderaan , dan benda-benda berharga lainnya sehingga terhindar dari tindakan kecurian, rompakan .
Kemampuan membantu proses penyembuhan pada penderita yang terserang tenaga negatif dan pengaruh hipnotis, gendam, dan magnetis negatif, sehingga pulih dan normal semula.
Kemampuan melakukan terapi penyembuhan pada penderita yang terasuk roh halus/jin hitam sehingga pulih dan sedar kembali.
Kemampuan membantu penyembuhan bagi penderita insomnia (susah tidur) sehingga normal kembali, baik pada anak-anak ataupun orang dewasa.
Keselamatan tubuh yang lebih prima dari serangan senjata tajam seperti tusukan, tebasan senjata tajam :pedang, golok, badik, dll.
Keselamatan dari serangan senjata api.
Keselamatan dari ledakan bom, pecahan mortar, dan pecahan bom yang kerap terjadi .
Keselamatan dalam perjalanan darat, laut, udara, maupun pendakian gunung, serta keselamatan dari bahaya hutan.
Menambah padu pukulan tangan sehingga mampu meningkatkan pertahanan dari serangan kejahatan lawan.--

Amalan 4:Pendinding Diri dan Meringankan Badan:
Khursani menggantikan diriku Khursani menggantikan nyawaku Alung memaling badanku yang menjadikan Nabi Adam Mustajab bagiku siang dan malam dengan berkat doa La ilaha Illa Allah


Helaian muka surat dalam Kitab Mat Kilau :





















































Nusantara telah dijajah selama beratus tahun dan kemudian dipecah dan dipisah-pisahkan menjadi beberapa negara yang berasingan dengan tujuan untuk melemahkan orang-orang Melayu. Mereka menyusun strategi untuk melemahkan Melayu kerana mereka dapat tahu (dari teks-teks silam) bahawa orang-orang Malai ini akan sekali lagi menjadi pemimpin atau peneraju dunia .

Amalan Mat Kilau yang dicatat di atas itu termasuk dalam ‘ilmu perang’ orang-orang Melayu zaman dahulu. Di Nusantara ini terdapat ramai pahlawan Melayu yang tinggi ilmunya, dan pada pendapat saya, ciri kepahlawanan ini akan terus wujud dan subur di kalangan bangsa Melayu, selagi bangsa Melayu masih bernafas.

No comments:

Post a Comment